/ Lékař /

Cvičte zdravě - Nácvik dechového stereotypu

Cvičte zdravě - Nácvik dechového stereotypu

Lékař

27. květen 2015

Dobrý den milý čtenáři,

v našem dalším díle o zdravém cvičení se zaměříme na nácvik dechového stereotypu. V tomto díle se naučíte dýchat do břišní dutiny přes bránici, díky které dokážete v pozdějších dílech aktivovat a posilovat hluboký stabilizační systém.  Správným dýcháním můžete například zdvojnásobit svou energii. Většinou dýcháme dosti povrchově, a proto do sebe nedokážeme dostat vetší množství kyslíku, a z toho důvodu naše tělo nefunguje na plné obrátky. Dýchání rozdělujeme na spodní brániční, střední hrudní a horní podklíčkové dýchání.

Bránice je sval, který zajišťuje dýchání. Když se bránice stáhne, plíce se začnou rozpínat a plnit vzduchem. Při uvolnění bránice vzduch z plic uniká. Cvičení na brániční dýchání můžete dělat vleže, vsedě, vestoje, i během chůze. Pokud začnete mít pocit závratí, chvíli si odpočiňte a pak začněte znovu.

Více se dozvíte v našem videu. Další videa naleznete na www.vectispro.cz

 https://www.youtube.com/watch?v=3ghTCSmXsRg

 

Pavel Kadlec